“..Show postponed…”

Lieve lezers,

Vandaag zouden jullie een nieuwe blogpost van mij krijgen, maar die is helaas wegens technische storingen (bij Ziggo) uitgesteld naar morgen.

Nu hecht ik natuurljik heel veel waarde aan jullie aandacht, maar mijn hele post overtypen via een smartphone gaat mij net iets te ver…Hopelijk hebben jullie genoten van andere leuke bezigheden, bijvoorbeeld het programma met Springsteen op NL2? Heeft iemand dat gekeken? Ik niet, want mijn tv ligt er ook uit…

Gelukkig heb ik genoeg andere dingen om te kijken…

Dit was voornamelijk even om mijn vlog kwaliteiten via de WordPress app te testen. Technology nowadays, Wat je tegenwoordig allemaal niet met een smartphone kan doen. Goed, met een beetje geluk staat mijn 10e post morgen online, hij gaat dus over het stereotype beeld dat de maatschappij heeft over bepaalde muziekstromingen.

Voor nu, laat gezellig een comment achter over welke muziek dvd, vhs, blu-ray het liefste kijkt wanneer jij “van de buitenwereld bent afgesloten”.

11 thoughts on ““..Show postponed…”

  1. Dat is deze
    (Bruce op zijn best, o was ik toch maar ouder dan 1 geweest toen dit alllemaal plaatsvond):
    Bruce Springsteen – Bootleg dvd van 19/9/1978 (Passaic)

    Dan tussendoor even dit nummer
    (hoort bij het mooiste wat ik ooit heb gezien):
    My Morning Jacket – Dondante, van Okonokos Live

    En dan, om bij te komen:
    Pearl Jam – Immagine In Cornice
    (film over hun korte tour door Italië in 2006, waarvan ik trouwens 2 shows zag, dat helpt om het een schitterende film te vinden)

    Maar ik wil ook niet onvermeld laten:
    Beth Hart – Live In Paradiso
    Counting Crows – Live At Town Hall (Augst And Everything After)
    Cranberries – Beneath The Stars, Live In Paris
    Eddie Vedder – Water On The Road
    Frank Boeijen – Live In Antwerpen
    Nirvana – MTV Unplugged In New York
    R.E.M. – Perfect Square
    Tröckener Kecks – Meer! Meer! Meer! Live
    U2 – Live In Boston
    Wilco – I Am Trying To Break Your Heart

    • Mooi lijstje Erik!

      Ik ga even kijken of ik een paar hiervan (U2 en Cranberries ben ik wel benieuwt naar) kan bemachtigen. Heb jij deze shows zelf in je collectie, zeg origineel, of ben je toch meer van het downloaden? Bootlegs, moet je natuurlijk vaak wel downloaden en kan je dan branden, maar koop je over het algemeen de live shows en documentaires?

      • Officiële dvd’s heb ik nog nooit gedownload, dus deze heb ik allemaal origineel. Muziek (cd’s) download ik wel af en toe maar vooral om het een kans te geven. Als ik het echt goed vind, dan koop ik uiteindelijk de cd (alhoewel ik moet toegeven dat dat er tegenwoordig wel wat vaker bij inschiet). Het is verder geen principiële kwestie of zo, maar meer dat ik gewoon een verzamelaar ben (het leuk vind om cd’s in mijn handen te hebben, om een cd te kopen na een concert of in een buitenlandse stad, als herinnering), en geen tijd/zin heb om me helemaal in het downloaden te storten. Ik doe ook niets met Spotify bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat dat er nooit van komt, maar nu zie ik nog niet wat dat toe zou voegen aan ‘de manier waarop ik nu muziek beleef’. Ik ben bang dat ik zou verzuipen in het aanbod, en er is nu al zoveel waar ik van kan genieten. Ik wil ook zelf muziek ontdekken (door erover te lezen enzo, of tips van vrienden of op het forum te horen/lezen), en hou er helemaal niet van als het me voorgekauwd wordt (‘je hebt hier naar geluisterd, dan wil je vast dit ook horen’, dat bepaal ik zelf wel!😉 ).

        Wat betreft bootlegs: Ik luister en kijk er steeds minder naar, en als ik dat wel doe, dan koester ik mijn oude verzameling die ontstaan is toen ik er nog wel heel erg mee bezig was en heel erg veel naar luisterde. Het gros daarvan heb ik verzameld in de tijd dat we nog per post cd’s met elkaar ruilden, toen je je er nog echt op verheugde om een bepaalde show te horen omdat daar een bepaald nummer gespeeld was. Af en toe krijg ik nog wel eens wat in mijn handen gedrukt van mijn oom (dvd’s ook), en soms download ik nog wel eens een show (die ik dan nog wel heel trouw zoveel mogelijk op cd’s brand, nog zo’n tic van mij). Bijvoorbeeld shows waar ik zelf geweest ben. Maar ik ben door de jaren heen zóveel (andere) muziek gaan waarderen dat ik daar liever naar luister, dan naar weer dezelfde nummers, maar dan net in een andere versie.

        Wat betreft je vraag over documentaires. Ik kijk heel graag naar muziekdocumentaires, maar die heb ik niet echt meegenomen toen je de vraag stelde (behalve I Am Trying To Break Your Heart van Wilco dan, maar daar zit dan ook heel veel live muziek in). De Classic Albums reeks vind ik ook geweldig (veel daarvan heb opgenomen en bewaard). Twee hele mooie (maar niet heel vrolijke) documentaires zijn A Skin Too Few over het korte leven van Nick Drake en VH1 Inside Out over het laatste jaar van Warren Zevon. Met nog een mooie bijrol voor Bruce trouwens (dat vind Matthijs 100% zeker ook heel gaaf).

  2. Bruce Springsteen & The E Street Band – Live In Barcelona
    De overgang tussen het snoeiharde Born In The U.S.A. naar Land Of Hope And Dreams is briljant!

    Of Tom Petty & The Heartbreakers – 30th Anniversary concert
    Alle bekende hits komen langs maar een hoogtepunt is ‘It’s Good To Be King’, schitterend!

  3. Bruce Springsteen – MTV Plugged
    Bruce Springsteen – Live in New York City
    Bruce Springsteen – Live in Barcelona
    Tom Petty – High Grass Dogs (live from the Fillmore)
    Steve Earle – Transcendental Blues Live

  4. Het valt mij op dat jullie vooral live shows kijken, zijn er ook nog documentaires die jullie aanraden? Over een album, achtergrond van de band of muziek in het algemeen?

    Ik heb een aantal jaren geleden Metal: A Headbangers Journey gezien. Het gaat over over de geschiedenis, de muziek zelf en alles wat daarbij komt kijken (stereotypes, satanisme in hoeverre dat nou waar is, en “hoe slecht de muziek is voor jongeren”. Zoals wat er gebeurd is toen met Columbine en de twee jongens die zelfmoord gepleegd hebben na aanleiding van bepaalde liedjes). Er komen veel verschillende artiesten aan het woord, en dat maakt de documentaire zo goed. Je ziet veel verschillende kanten, echt een aanrader ook als je niet van de muziek houd.

    De hele documentaire staat op Youtube mocht je hem willen zien en niet willen kopen/downloaden:

    Ik was ook begonnen met het kijken van Classic Album Damn the Torpedoes van Tom Petty & the Heartbreakers:

    Zoals ik eerder zei ben ik fan van de Classic Album reeks, de bands die gaan er echt dieper op in en zo kom je vaak allerlei nieuwe feitjes te weten over het album en de periode van toen het album werd gemaakt. Het is zeker niet droog/saai want het wordt goed afgewisseld met muziek.

    Als laatste, de lijst van alle documentaires en bands van de reeks:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Classic_Albums

  5. @Braakkie: Die documentaire heb ik nooit gezien, maar ik heb wel veel gelezen over de totstandkoming van het laatste album van Warren Zevon, een erg mooi album wat mij betreft. Disorder in the house is een erg gaaf nummer!

Geef een reactie

