“I’ve got you under my skin”

Tatoeages zijn net als muziek oeroud. Het laten zetten van een tatoeage kan verschillende redenen hebben: je kunt het mooi vinden, het kan een eerbetoon zijn voor iets/iemand of het is traditie. De fans die ik al geïnterviewd heb voor eerdere posts, heb ik ook de vraag gesteld of ze een tatoeage hebben van hun favoriete artiest. Twee daarvan zeiden ja! Ik heb nog een paar andere muziekliefhebbers gevonden die hun favoriete band of lyrics op hun lichaam hebben laten tatoeëren. Zij willen hiermee laten zien wat zij voor de muziek voelen, of wat de muziek voor hen betekent.

Ikzelf heb er 7 jaar geleden ook een laten zetten. Na een jaar erover nagedacht te hebben, koos ik voor een muzieknootje op mijn heup. Hij staat ook voor mijn liefde voor muziek, niet specifiek voor één bepaalde band, artiest of genre. (foto komt eraan!)

Pink Cadillac, met haar Bruce Springsteen “Faith will be rewarded” tattoo. “De tattoo heeft voor mij geen godsdienstige betekenis. Maar ik ben van nature nogal negatief ingesteld, soms niet veel vertrouwen in mezelf, snel de moed laten zakken enzovoort. Dus het gaat meer over mezelf, dat ik meer vertrouwen en geloof moet hebben in de dingen, want meestal komt het wel goed! Daarom is deze tattoo wel belangrijk voor me, en heeft natuurlijk ook te maken met mijn fan zijn van Bruce.” De tekst komt uit het lied Land of Hope and Dreams:

Floor de Gier heeft een aantal tatoeages als liefde voor muziek.

All the songs we like are really cool – is voor The Bouncing Souls.

.

“Awesome Mixtape” is homage aan de Pietasters.

“Ik heb er geen spijt van, ik vind het mooi. Het zijn allemaal tatoeages die ik heb genomen omdat muziek een belangrijk deel uitmaakt van mijn leven.

Verder zit er geen verhaal achter. Platenspeler, mixtape, jukebox, schatkist met platen, tsja, het spreekt voor zich. De oudste is een jaar of 10 oud.”

‘Oh, die blokjes band op m’n arm is omdat ik Ska leuk vind en die ster en spinneweb op dezelfde manier voor Punk en hardcore.”

Glenn v.d. Heuvel met zijn Metallica tattoo:
“Op mijn 18e heb ik ook de Metallica ninjaster laten tatoeëren. Die tattoo staat voor mij voor kracht. De ninjaster is een krachtig wapen met (in dit geval) 4 punten. Net als de band, 4 leden. Het logo bestaat uit 4x de letter M en is als een geheel verbonden.Het staat voor de band die me in deze muziek wereld heeft gebracht, waar ik met passie voor leef!” ………………………………………………………………………………………………………………………Richard heeft meer dan een tattoo, hij heeft zelfs meerdere bands op zijn lichaam laten tatoeëren!

Ik denk dat het wel duidelijk is welke band Richard hiermee eert. Green Day ofcourse!

“Die tats doen me allemaal denken aan good times, dus nee heb er geen spijt van. Ik ben ook niet het type die even snel wat laat zetten.”

Links, speciaal voor de speedrock band Zeke.

“Green Day was de eerste band die ik heb laten tatoeëren. Eerder zoiets dan een koi karper ofzo.

Ik heb meer spijt van die ex op mijn arm, hehe!

Een ode aan speedrock:

“Weet je, er komen nog veel meer bandjes op mijn lijf. Ik wil nog zeker de Ramones en AC/DC er nog bij hebben. Waarom? Pff cuz I like it…!”

2 thoughts on ““I’ve got you under my skin”

Geef een reactie

